سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 93 فروردین 14 , ساعت 4:21 عصر

بسیاری از مردم همیشه این سوال رو می پرسند که چرا مربی خصوصی؟! چیزهایی و نکته هایی که میتوان از مربی خصوصی فرا گرفت را نمیتوان از مجلات بدنسازی یا حریف تمرینی آموخت

 

این گونه فکر کردن عموماً مربوط به افرادی است که نتیجه نگرفته اند و به آنچه که انتظار داشته اند نرسیده اند و یا بدتر از آن گروهی از افراد که در اثر انجام تمرینات اشتباه آسیب دیده اند.

تمرینات با وزنه بسیار بهتر از تمرینات هوازی میباشد ، وقتی که درست انجام شود ، و ما را در بهتر دیدن و احساس بهتر کمک میکند.

هنگامیکه تمرینات با وزنه بصورت درست انجام شود میتواند ما را در مقابله با افسردگی و صدمات یاری نماید.

1- دانش : تمام مربیان خصوصی میباید گواهی نامه ای داشته باشند که آنرا از یک انجمن یا مرجع رسمی در خارج از کشور مانند canfitpro , ace , nsca , pta و یا در داخل کشور مانند فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گرفته باشند. این گواهی نامه به این معنی است که این مربیان توانسته اند بیاموزند و نشان دهند که به اندازه کافی در زمینه قوانین تمرین میدانند و طبق این گواهی نامه اجازه دارند آموزش خصوصی بدهند . یکی دیگر از اجزای مهم گواهی نامه مربیگری در زمینه آناتومی انسان و فیزیولوژی حرکات ، آناتومی حرکتی و فیزیولوژی عمومی میباشد. همچنین هنگامیکه مربیان گواهی نامه دارند ، به این معناست که آنها علوم بیشتری را از قواعد و قوانین میدانند علومی مانند : بیولوژی ، آناتومی ، فیزیولوژی و قوانین سلامت عمومی و ... ، هنگامیکه یک مربی پس از چهار سال تلاش می تواند گواهینامه مربیگری دریافت نماید ، به این معنی است که شما میتوانید از این دانش برای تمریناتتان بهره گیری نمائید. و یک دانش آموز یا شاگرد بدنسازی میتواند با این دانش 80% نتیجه بهتر بگیرد یعنی 3 برابر سریعتر از دیگران.

2- تکنیک صحیح : یکی از بزرگترین چیزهایی که در باشگاههای بدنسازی به چشم می خورد ، انجام تکنیکهای نادرست و فرم اشتباه توسط افراد است ، این موضوع نه تنها به نتیجه گیری نزدیک نمی باشد بلکه احتمال آسیب دیدگی هم دارد. با تمرین کردن توسط یک مربی تائید شده و حرفه ای ، شما با انجام تمرینات صحیح بهترین نتیجه را بدست خواهید آورد بدون اینکه آسیبی ببینید.

3- شخصیت دادن : یکی دیگر از بزرگترین مزایای تمرین خصوصی این است که مربی یک برنامه اختصاصی و دقیق برای شما و هدفتان از بدنسازی پایه ریزی خواهد نمود. مطمئن باشید برنامه ای را که دریافت مینمائید از برنامه های هفتگی مجلات نخواهد بود . اما آیا آن برای شما کاملاً صحیح می باشد؟ آیا آن برنامه شما را به هدفتان خواهد رساند ؟ آیا وقتی شما به تغییر نیاز دارید آن امکان را برای شما فراهم می آورد ؟ آیا آن برنامه تمامی سوالات و موضوعات شما را جوابگو خواهد بود؟ توسط یک مربی مدرک دار شما هر چیزی درباره سوالاتتان را در یک برنامه طراحی شده دریافت مینمائید. دقیقاً مانند اینکه یک خیاط برای بدن خود دارید!

4- تفریح : در آخر ، کمترین چیزی که یک مربی خصوصی می تواند به شما ارئه نماید ، لذت بردن از تمرین میباشد. با انجام اینکار نه تنها برای رفتن به باشگاه انگیزه پیدا میکنید ، بلکه به هدف تناسب اندامتان دست خواهید یافت . خیلی از شاگردان بدنسازی از اینکه نمی توانند از تمریناتشان لذت ببرند گله می کنند ، اما من در چند کلمه و یکباره به آنها راههای تفریح و لذت بردن از تمرین را نشان میدهم ، به عبارت صحیح تر برنامه های طبقه بندی شده و دقیق و شروع نتیجه گیری از آن میتواند بهترین لذت را از آنچه انجام میدهید به شما برساند، و این یکی از رازهای بدنسازی میباشد.

منبع:گنجینه دانش



لیست کل یادداشت های این وبلاگ